As an Area Sales Manager, you will be responsible for liaison with direct and indirect clients;
Sales of the company’s products and services in a geographic area;
Providing local customers with the tools to favorably influence their sales results
Intensive client contact & traveling will be required.
Stimulated by new challenges, full of initiative, pro-active and is always ready to grasp new opportunities
Key responsibilities:
Identify revenue opportunities in target accounts, develop sales plans, and execute to close revenue.
Managing a complex solution sales process. Moving the sales through the entire sales process ending after the transition to Project Manager.
Continually learning about new products and improving selling skills. The ASM will be required to attend training events throughout the year.
Maintaining accounts receivables in compliance with objectives
Preparing written presentations and reports.
Defining and executing territory sales plans
Develop positive relationships with other employees in Marketing, Product Support, Global Services, Finance, Engineering and other departments as needed.
Market analysis and analysis of competitors’ situation.
Sales of emerging products and wall-to-wall sales.
Proper use and level of sales support.
Management of expenses of the area according to budget.
Degree: Bachelor’s degree in business, sales, or marketing or equivalent training in business or sales management
List years of experience:
Usually requires 3 to 7 years of capital sales experience preferably within the food industry
Specific skill set:
Excellent knowledge and skills required on: The company’s propositions, pricing practices, high level selling & Negotiating skills
Effective management skills, excellent in building and maintaining professional relations with (potential) customers
Excellent time management, communications, decision making, human relations, presentation and organization skills
Представительство иностранной компании открывает вакансию в отделе сельского хозяйства: Менеджер по маркетингу, Россия
Обязанности: • участие в разработке бюджета продаж; планировании расходов на маркетинг, рекламу и поддержку продаж; контроль исполнения бюджета; • анализ продаж и определение краткосрочных и долгосрочных перспектив; • анализ рынка и систем дистрибуции; • проведение маркетинговых исследований; • отслеживание тенденций рынка и поведения потребителей; выявление потенциала рынков; • подготовка предложений по повышению конкурентоспособности и качеству товара; • координация деятельности подразделений в регионах; сбор и анализ коммерческо-экономической информации, информации по рынку; • распределение работы персонала, управление и координация деятельности персонала; • подготовка отчетностей, аналитики;
Требования: • Высшее образование; • Опыт работы в иностранной компании; • 2-3 года опыта работы в должности маркетинг менеджера; • Fluent English (!) • Знание рынка с/х, продукта – средств защиты растений (!) • Хорошие коммуникативные и лидерские качества, динамичность, ориентация на результат
Условия: • Высокий уровень заработной платы • Социальный пакет • Возможность развития в крупной международной компании